Методичні рекомендації
щодо організації роботи з обдарованими та здібними учнями
1. Попередні заходи
щодо пошуку й відбору обдарованих учнів проводяться шкільним психологом,
класними керівниками та педагогом-організатором:
психолог проводить
попереднє дослідження першокласників, знов прибулих учнів, куди входить
спеціальне тестування, що дозволяє схарактеризувати особистість дитини, виявити
її випереджальний інтелектуальний або фізичний розвиток, естетичне чуття,
нестандартне творче мислення;
класні керівники
збирають первинну інформацію про дітей із здібностями, рекомендують їх для
внесення в шкільний банк обдарованих дітей;
педагог-організатор
надає допомогу в соціальній адаптації обдарованих дітей, спостерігає за
позакласною діяльністю цієї категорії учнів, залучає їх до участі в різних
загальношкільних заходах, до роботи в дитячій громадській організації.
2. На підставі
отриманих відомостей створюється шкільний банк обдарованих дітей, до якого
входять учні, що мають здатності й потенційні можливості в досягненні
результатів.
3. Діти зі шкільного
банку рекомендуються до внесення в міський банк.
4. Протягом року
необхідно вести облік кількості обдарованих дітей, фіксувати можливі зміни в
шкільному банку.
5. Необхідно
регулярно відслідковувати за допомогою класних керівників, психолога та
педагога-організатора результативність діяльності обдарованих учнів,
поповнювати банк даних, вносити зміни в індивідуальну картку, фіксувати участь
дитини в усіх заходах.
6. Психолог
здійснює постійний супровід дітей, занесених у шкільний банк даних (тестування,
співбесіди, консультації, тренінги та ін.).
7. Пакет шкільних
документів щодо роботи з обдарованими дітьми містить:
• наказ про роботу з
обдарованими дітьми (відповідальним за роботу призначається заступник директора
з НВР, психолог відповідає за психологічний супровід, педагог-організатор і
класні керівники збирають і надають необхідну інформацію, заповнюють індивідуальні
картки обдарованих дітей);
• індивідуальні
картки обдарованих дітей;
• психологічні
методики виявлення обдарованих дітей;
• система роботи з
обдарованими дітьми, що простежується через річний план ЗНЗ, виховні плани
класних керівників, план роботи психолога, педагога-організатора, план роботи
дитячої громадської організації, плани предметних МО, функціонування
консультпунктів, факультативів, гуртків, секцій та ін.;
• шкільний банк даних
на обдарованих дітей за передбаченою формою.
Комментариев нет:
Отправить комментарий